Robåd
Her i Faaborg Roklub får du gode sociale oplevelser, skønne naturoplevelser og rigtig god motion.

Vi ror mest i inriggere med to eller fire årer, hvor roerne har én åre hver og sidder på rullesæder. Men klubben har også både outriggere og kajakker og coastalbåde, som medlemmerne kan benytte, når de har lært kunsten.

Afhængig af temperament og ønsker kan man ro hurtigt og få brændt meget energi af, eller tage den mere med ro, have kaffekanden med om bord og nyde det sociale samvær. Det er nemlig vigtigt i roklubben.

Det Sydfynske Øhav er et af Danmarks smukkeste naturområder med de små øer, som ligger fint spredt i øhavet. Samtidig er det et fantastisk rofarvand, fordi de mange kyststrækninger og øer giver gode muligheder for afvekslende ture.

Ved roning bruger man alle de store muskelgrupper til at få båden fremad, og pulsen kommer op, når rytmen i båden er på plads. Så man får både den generelle motion, samtidig med at musklerne bliver stærkere. Man kommer let op på den anbefalede halve times daglige motion.

Når vejret forhindrer bådene i at komme på vandet, har Faaborg Roklubs medlemmer også mulighed for at benytte roergometre.

Sådan bliver du medlem

Alle der er fyldt 12 år og som kan svømme 300 meter i åbent hav eller 400 i svømmehal (600 meter, hvis man vil ro kajak) kan blive medlem. Der er mulighed for at melde sig ind hele året.

Klubben har instruktører, som laver forløb i løbet af sommeren, hvor man lærer at ro.

l princippet kan man ro når som helst, når vinden er til det. I instruktionsforløbet kommer man ud sammen med andre, som også er i gang med at lære at ro. Derefter kommer man på vandet via vores elektroniske rokort, hvor man arrangerer ture.

Du udfylder nedenstående formular og indsender den. Herefter bliver du kontaktet af klubbens medlemsregistrator.

Kontingentsatser :

Senior (ældre end 17) :                                     Kr. 975 pr. halvår
Ungdomsmedlemmer (yngre end 18 år) :        Kr. 709 pr. halvår
Passive medlemmer betaler 151 kr pr. år.
Nye medlemmer betaler forholdsmæssigt kontingent i den første periode.

Indmeldelse

Jeg ønsker indmeldelse i Faaborg Roklub og accepterer følgende:
• Indmeldelsen er bindende for det første år (Udmeldelse kan herefter ske skriftligt til bestyrelsen med en måneds varsel til udgangen af en kontingentperiode.)
• At overholde klubbens love (herunder vedtægter og ro-reglement)
• At deltage i klubarbejdet, herunder vedligeholdelse af klubhus og klubbens både
• At fremvise svømmebevis på indmeldelsestidspunktet eller snarest herefter

Velkommen!

Skriv dine oplysninger nedenfor :-)

Her kan du indsætte ekstra info eller bemærkninger.